اصلاح طرح لبخند و روش‌های آن

خانه - استحکام - اصلاح طرح لبخند و روش‌های آن

اصلاح طرح لبخند و روش‌های آن

اصلاح طرح لبخند

دندان‌های شکسته، بد‌رنگ و نامرتب می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما شود. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی می‌توان نقص‌های دندانی را برطرف کرد و به اصلاح طرح لبخند پرداخت.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند روشی است که از طریق آن دندان‌ها و لثه به وضعیت خاص متناسب با صورت هر فرد درمی‌آید و باعث می‌گردد زیبایی چهره فرد هر چه بیشتر شود.

این روش درمانی و زیبایی توسط دندانپزشک و به چند روش انجام می‌گیرد که در ادامه مطلب با انواع روش‌ها و شیوه انجام هریک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند:

۱) باندینگ دندان: باندینگ روشی درمانی است که بسیار کم‌هزینه بوده و در مدت زمانی کوتاه تغییرات بسیاری در زیبایی لبخند شما ایجاد می‌کند. دندان‌هایی که در اثر پوسیدگی خالی و حفره‌دار شده‌اند یا دندان‌هایی که شکسته یا دچار لب‌پریدگی شده‌اند، باید ترمیم شوند.

باندینگ روشی است که به ترمیم این موارد کمک می‌کند. جنس باندینگ معمولا از کامپوزیت است که در کم‌ترین زمان به دندان‌ها چسبانده می‌شود و به لایه‌های عاج و مینای دندان نفوذ کرده و قسمت‌های خالی دندان را پر می‌کند. رنگ باندینگ‌ها را باید با توجه به رنگ دندان‌ها انتخاب کرد که در این صورت کسی متوجه وجود آن در دهان شما نمی‌شود.

۲) بلیچینگ یا سفید کردن دندان: سفید کردن یا بلیچینگ دندانها روشی است که باعث از بین رفتن بدرنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که باعث تغییر رنگ دندان هستند، می‌شود. در این روش افراد می‌توانند با صرف کمترین زمان دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشند و هم در خانه و هم در مطب دندانپزشکی به اصلاح طرح لبخند خود بپردازند.

بلیچینگ
بلیچینگ

۳) ونیر یا لمینیت دندان: ونیر یا لمینیت دندان به‌شکل رویه‌ای است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و باعث برطرف شدن مشکلات ظاهری دندان از جمله خراشیدگی، کجی و تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. این روش یکی از روش‌هایی است که می‌تواند لبخندی فوق‌العاده زیبا به شما هدیه دهد.

ونیر کامپوزیت
ونیر کامپوزیت

۴)روکش دندان: روکش دندان یک کلاهک از جنس تمام سرامیک یا فلز و پرسلن است که روی دندان قرار می‌گیرد و از دندان در برابر شکستگی محافظت کرده و باعث زیبایی دندان‌ها می‌شود.

۵) ارتودنسی: ارتودنسی روشی درمانی است که به اصلاح روابط نامناسب فکی و دندانی می‌پردازد و کار اصلی آن جفت و ردیف کردن دندان‌های نا‌مرتب است. ارتودنسی می‌تواند به افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند کمک کند تا لبخند زیبا‌تری داشته باشند.

ارتودنسی
ارتودنسی

۶) پر‌کردگی با مواد هم‌رنگ دندان: پر‌کردگی هم رنگ دندان یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به دندانها زیبایی ببخشد.

۷) کاشت دندان یا ایمپلنت: اگر شما جزو افرادی هستید که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت یا ایمپلنت دندان یکی از روش‌هایی است است که می‌تواند جای خالی دندان‌های شما را پر کند و زیبایی را به دهان و دندان شما هدیه دهد.

کاشت دندان
کاشت دندان

ما سال‌هاست که در مرکز تخصصی دندانپزشکی زیبایی دکتر قرطاسی بر روی اصلاح طرح لبخند مراجعه کنندگانمان فعالیت می‌کنیم. اگر شما هم نیاز دارید تا طرح لبخند خودتان را اصلاح کنید با ما تماس بگیرید

Share