طرح لبخند برای چهره‌های مختلف

خانه - دندانپزشکی زیبایی - طرح لبخند برای چهره‌های مختلف

طرح لبخند برای چهره‌های مختلف

طرح لبخند برای چهره‌های مختلف

طراحی لبخند برای هر فرد نیازمند بررسی چهره از جوانب مختلفی توسط دندانپزشک زیبایی است تا نتیجه نهایی طراحی لبخند با چهره و شخصیت فرد متناسب باشد و به‌اصلاح طرح لبخند به صورت فرد بیاید.
یک دندانپزشک زیبایی متبحر پس از معاینه و تهیه عکس‌های تشخیصی استاندارد از صورت فرد می‌تواند یک طرح لبخند متناسب با چهره هر فرد ارائه کند.

در طراحی یک طرح لبخند زیبا و متناسب عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود:

محل و فرم دندان‌ها،
شکل کلی قوس دندان‌های بالا و پایین،
اندازه و نسبت فک به صورت،
فرم لب‌ها،
و میزان دیده‌شدن لثه و دندان‌ها در حین لبخند زدن
بررسی‌ها و یا به اصطلاح آنالیزهای مختلفی وجود دارد که در طراحی یک لبخند زیباتر و جذاب‌تر به دندانپزشک زیبایی کمک می‌کند.
در ادامه، به مهمترین آنالیزهای مورد استفاده در طراحی لبخند توسط دندانپزشک زیبایی اشاره می‌کنیم.

آنالیز فرم دندان

ارزیابی شکل دندان‌ها یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در طراحی لبخند است. فرم دندان‌ها تأثیر بسزایی در القای شخصیت فرد به دیگران در عکس‌ها و روابط اجتماعی رودررو دارد.

آنالیز فرم دندان
آنالیز فرم دندان

آنالیز لثه
ارزیابی میزان دیده‌شدن و همچنین ضخامت لثه بایستی در طراحی لبخند مد نظر قرار داده شود.
وقتی دندانپزشک زیبایی روی طرح لبخند هر فرد کار می‌کند، بایستی «بایوتایپ» خاص فرد را در نظر بگیرد، چرا که بایوتایپ یا ضخامت لثه فرد در انتخاب نوع درمان عاملی تعیین‌کننده است.

آنالیز لثه
آنالیز لثه

همچنین میزان دیده شدن لثه در حین لبخند زدن شاخصی مهم است که خود به عوامل مختلفی از جمله فرم و میزان رشد فک، میزان حرکت و کنار رفتن لب‌ها در حین صحبت، لبخند زدن و خندیدن، و شکل و اندازه و موقعیت دندان‌ها ربط دارد.
آنالیز فرم لب
ارزیابی فرم لب‌های هر فرد در روند طراحی لبخند اهمیت خاصی دارد. قرینه یا عدم قرینه بودن لب‌ها، متناسب بودن اندازه لب‌ها، و میزان بیرون زده بودن آن در هارمونی لبخند با چهره تأثیر زیادی دارد.
فرم لب‌ها در عکس‌ها و تصاویری که از نمای روبرو و نمای طرفی یا نیم‌رخ از شخص تهیه می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آنالیز فرم لب
آنالیز فرم لب

تورفته یا بیرون‌زده بودن لب‌ها به عوامل متخلفی از جمله فرم قوس و برجسته یا عقب‌رفته بودن دندان‌ها و همچنین فرم فک بالا و پایین بستگی دارد که در طرح لبخند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آنالیز فرم صورت
ارزیابی شکل صورت یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در طرح لبخند ایده‌آل برای هر فرد است.
صورت هر فرد شکل خاصی دارد. بعضی صورت‌ها گرد است، بعضی مربعی، و برخی نیز فرم مثلثی دارد.
صورت شما هر کدام از این شکل‌ها که باشد، یک طراحی درست و متناسب می‌تواند طرح لبخند شما را در هارمونی با چهره و شخصیت‌تان بسازد.
در افرادی که فرم صورت با گذر عمر و سال‌های زندگی تغییر پیدا کرده، یک طرح لبخند که شاخص‌های لازم از جمله فرم صورت فرد را در طراحی لبخند دخیل نماید، می‌تواند جوانی را دوباره به چهره فرد برگرداند.

آنالیز فرم صورت
آنالیز فرم صورت

آنالیز گردش صورت
ارزیابی گردش صورت یکی از جدیدترین شاخص‌هایی است که امروزه توسط دندانپزشکان زبده در دندانپزشکی زیبایی در زمینه طراحی لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این آنالیز، تقارن صورت در نقاط خاصی در روی چهره فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گردش صورت
گردش صورت

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی از شکل دندان‌ها گرفته تا فرم فک و شکل صورت، و حتی شخصیت و نحوه رفتار و برخورد هر فرد در پیاده‌سازی یک طرح لبخند مناسب برای هر چهره حائز اهمیت است. یک دندانپزشک که تبحر و مهارت کافی در طراحی و اجرای یک طرح لبخند زیبا داشته باشد می‌تواند با هدیه دادن لبخندی جدید به شما تأثیر غیرقابل انکاری در شخصیت‌شناسی چهره داشته باشد و کمک شایانی به بالا بردن اعتماد به‌نفس و جذاب‌تر شدن فرد بنماید.

اگر شما هم به دنبال طراحی لبخند خاص برای چهره خود هستید می‌تونید با مشاوران ما تماس بگیرید

Share